// DANIŞMANLIKLARIMIZ

Kurumsal Mimari Danışmanlığı

Kurumsal mimari (KM), iş stratejilerini başarılı bir şekilde uygulamak için kurumsal analizi analiz etme, tasarlama, planlama ve uygulama metodolojisidir. KM, işletmelerin BT projelerini ve politikalarını, istenen iş sonuçlarını elde etmek ve aynı zamanda kurumsal mimari planlama (KMP) olarak da bilinen mimari ilkeleri ve uygulamaları kullanarak sektör eğilimleri ve aksaklıklarını takip etmek için yapılandırmalarına yardımcı olur. 

KM 1960’larda, Kurumsal Mimari Bilgi Kitabı’na (EABOK) göre , Profesör Dewey Walker’ın “İş Sistemleri Planlaması (BSP) üzerine çeşitli mimari el yazmalarından” doğdu . Walker’ın öğrencilerinden biri olan John Zachmann, bu belgelerin EA’nın daha yapılandırılmış biçimine dönüştürülmesine yardımcı oldu. 

KM çerçevesi, özellikle bilgisayar sistemlerinin işyerinde yeni yeni yerleşmeye başladığı 1980’lerde, iş teknolojisindeki artışa bir yanıt olarak geldi. Şirketler kısa sürede teknolojinin hızlı büyümesini desteklemek için bir plana ve uzun vadeli stratejiye ihtiyaç duyacaklarını fark etti ve bu bugün de geçerli.

Modern KM stratejileri, işletmenin dijital dönüşüm stratejileri ve teknolojik büyüme ile uyumlu olmasını sağlamak için artık bu felsefeyi yalnızca BT’ye değil tüm işletmeye genişletiyor. KM, dijital dönüşümden geçen büyük işletmeler için özellikle yararlıdır, çünkü eski süreçleri ve uygulamaları daha sorunsuz bir ortam oluşturmak için bir araya getirmeye odaklanır.

Kurumsal Mimarinin Hedefleri

KM, kuruluşun iş gereksinimleri tarafından yönlendirilir - bilgi, iş ve teknolojinin birlikte nasıl aktığını düzenlemeye yardımcı olur. Bu, Cloud, IoT, makine öğrenimi gibi yeni teknolojilere ayak uydurmaya çalışan işletmeler için bir öncelik haline geldi ve dijital dönüşümü teşvik edecek diğer yeni trendler haline geldi.

EABOK'a göre " Çerçeve , bir bilgi teknolojisi organizasyonu içindeki karşılıklı ilişkilerin kapsamlı bir görünümünü göstermek için insanları, verileri ve teknolojiyi başarılı bir şekilde birleştiriyor" .

Süreç, "işletme sahibi, tasarımcı ve inşaatçı perspektifinden tüm bir işletmenin kapsamlı bir resmi" tarafından yürütülür. Diğer çerçevelerin aksine, resmi bir dokümantasyon yapısı içermez; bunun yerine, EABOK'a göre, girişimin daha bütünsel bir görünümünü sunması amaçlanıyor.

İyi bir KMP stratejisi, iş süreçleri, organizasyon yapısı, bilgi sistemleri ve teknolojilerindeki en son yenilikleri dikkate alır. Ayrıca, kuruluş genelinde süreçlerin nerede entegre edilebileceğini veya ortadan kaldırılabileceğini analiz etme dahil olmak üzere, iş süreçleri için standart dili ve en iyi uygulamaları içerecektir. Herhangi bir KMP stratejisinin nihai amacı, iş bilgilerinin verimliliğini, zamanındalığını ve güvenilirliğini artırmaktır.

Kurumsal Mimarinin Faydaları

KM, özellikle büyük organizasyonel değişiklikler, birleşmeler veya satın almalar sırasında yeniden tasarım ve yeniden organizasyon için destek sunabilir. Ayrıca, daha fazla tutarlılık için süreçleri standartlaştırarak ve pekiştirerek kuruma daha fazla disiplin getirmek için de kullanışlıdır.

KM ayrıca hataları, sistem arızalarını ve güvenlik ihlallerini ortadan kaldırmak için sistem geliştirme, BT yönetimi ve karar vermede ve BT risk yönetiminde kullanılır. Ayrıca işletmelerin karmaşık BT yapılarında gezinmesine veya BT'yi diğer iş birimleri için daha erişilebilir hale getirmesine yardımcı olabilir.

CompTIA'ya göre , KMP’nin en büyük faydaları şunları içerir:

Kurumsal Mimari Metodolojiler

Bir çerçeve olarak kurumsal mimari, bireysel ihtiyaçlar, sorunlar veya iş birimleri yerine tüm kuruluşu ele alması gerektiği için belirsiz olabilir. Bu nedenle, şirketlerin KMP’ni etkili bir şekilde uygulamasına ve izlemesine yardımcı olacak birkaç çerçeve mevcuttur.

CompTIA'ya göre, bunlar önde gelen dört Kurumsal Mimari Planlama (EAP) metodolojisidir:

Açık Grup Mimari Çerçevesi (TOGAF) :

TOGAF, kurumsal BT mimarisini tasarlamak, planlamak, uygulamak ve yönetmek için ilkeler sağlar. TOGAF çerçevesi, işletmelerin ortak bir kelime dağarcığı, önerilen standartlar, uyum yöntemleri, önerilen araçlar ve yazılımlar ve en iyi uygulamaları tanımlama yöntemi ile KM’ye standart bir yaklaşım oluşturmalarına yardımcı olur. TOGAF çerçevesi bir kurumsal mimar çerçevesi olarak oldukça popülerdir ve The Open Group'a göre dünyanın önde gelen kuruluşlarının yüzde 80'inden fazlası tarafından benimsenmiştir.

Kurumsal Mimari için Zachman Çerçevesi :

Zachman çerçevesi, kurumsal mimarinin orijinal kurucularından birinin adını almıştır ve bir başka popüler KM metodolojisidir. CompTIA'ya göre bir "taksonomi" olarak daha iyi anlaşılır ve BT mimarisi bileşenlerini ve çıktılarını standartlaştırmaya ve tanımlamaya yardımcı olmak için altı mimari odak noktasını ve altı ana paydaşı kapsar.

Federal Kurumsal Mimari Çerçevesi (FEAF) :

FEAF, federal kurumlarda BT etkinliği için yetkiler getiren Clinger-Cohen yasasına bir yanıt olarak 1996 yılında tanıtıldı. ABD hükümeti için tasarlanmıştır, ancak çerçeveyi kullanmak isteyen özel şirketlere de uygulanabilir.

Gartner:

2005 yılında The Meta Group'u satın aldıktan sonra Gartner, KMP için en iyi uygulamaları oluşturdu ve bunları şirketin genel danışmanlık uygulamalarına uyarladı. Bireysel bir çerçeve olmasa da CompTIA, bunu "birkaç açık adım veya bileşenle" iş sonuçlarına odaklanan "pratik" bir metodoloji olarak kabul eder.

Bunlar, en sık başvurulan ve kabul edilen KM metodolojilerinden sadece dördüdür, ancak diğerleri de mevcuttur. Örneğin, Avrupa Uzay Ajansı Mimari Çerçevesi (ESAAF), Savunma Bakanlığı Mimarisi Çerçevesi (MODAF) ve SAP Kurumsal Mimari Çerçevesi var. Bu çerçeveler, yukarıda listelenen daha genelleştirilmiş EA metodolojilerinden daha niş bir pazarı hedefleyerek, özellikle bireysel endüstrileri veya ürünleri hedeflemektedir.